söndag 28 mars 2010

Söndag

På den tiden...alltså ibörjan av 70-talet var det precis knäpptyst på söndagar. Förutom alla kyrkklockor som dånade i varje liten by. I Ryd där jag växte upp hade vi en röd träkyrka som mamma, pappa, min syster och jag gick till varje söndag. Prästen hade skägg och påminde lite om han som man ibland kan se i ett gathörn på stan!? Jag tror han kallas för bombmannen!? Varför har jag ingen aning om!!!
I Ryd bodde man...alldeles bredvid Benny och Steven som härjade fritt på gårdarna! En morgon några dagar efter att jag fyllt 5 eller 6 år så var min nya blåa cykel borta.....på tal om Benny och Steven alltså....! Jag grät och grät.....och var så ledsen!

Nu är det verklighet igen och igår var man på disputationsfest! En trevlig och söt och gullig väninna till mig har doktorerat i något jättesvårt.......oral prostatit heter det, tror jag....eller inte!? I alla fulla fall så var festen kul! Idag är det handboll och sen får man väl slå sig ned och titta på det sjunkade skeppet LHC. Jag hörde att det fanns en del i laget som redan beställt solresa med avgång redan i början av nästa vecka!? Det gör dom rätt i........

Da´n före da´n före da´n före da´n före da´n före doppareda´n........!
Doppareda´n!? Det var länge sen.......


Vi hörs!

1 kommentar: